fbpx

A marhahús ellátási lánc legvége: a Zing burger story

A Zing Burger szó szerint is jól csengő nevéhez eddig is pozitív kép társult a fejemben. Hányszor szolgált számunkra igazi mentsvárként egy átbulizott fesztiváléjszaka hajnalán. A Zing Burger azonban ennél sokkal több. A Deák Tibor Szakkollégiummal, illetve az Állattenyésztési Szakkollégiummal közös szervezésben megrendezésre kerülő, egész élelmiszeripari ellátási láncot bemutató előadás-sorozat keretében április 17-én a Zing Burger alapító atyja és egyik tulajdonosa, Susánszky Ádám tartott előadást a Corvinuson.

Pár percnyi késéssel lépett be hozzánk, de megjelenésével máris sugallta, hogy erre az előadásra megérte beülni. Megnyerő, fiatalos, laza, de határozott és nagyon hiteles – akárcsak maga a Zing Burger. A sikertörténet mögött nagyfokú szakértelem és tudatos koncepció áll. Magyarországon a fast-casual vonal éllovasainak számítanak. Olyan lényegi szempontok határozzák meg tevékenységüket, mint az alapanyagok lekövethetősége, az értékteremtés, a fenntarthatóság.

Éppen ezért csakis kiváló minőségű, nagyrészt magyar termelők által előállított alapanyagokat használnak, melyeket később saját maguk dolgoznak fel. Saját főzőkonyhájukban készülnek a szószok, a hamburgerbucik és a húspogácsák, amik aztán frissen, nem pedig fagyasztva kerülnek a kiszolgáló üzletekbe. Beszállítóik kiválasztásakor minden részletre odafigyelnek – olyan tojást vesznek, amitől nem lesz túl édes a majonéz, olyan savanyúságot, amely édesítőszer helyett cukorral készül, mivel annak van valódi íze, olyan zöldségeket, paradicsomot, uborkát, melyek a legjobb körülmények között termettek. A hamburgerbucik alapja a jó liszt, így azt is kézműves pékségektől szerzik be.

A hamburgerhús minősége kulcskérdés. Vágóhídi besorolás alapján kizárólag a felső két osztályból vásárolnak. Rendkívül sikeres kampányt húztak fel arra, hogy húsmarha tenyésztőkkel való együttműködésük nyomán csúcskategóriás angus (és korábban wagyu) marhából is készítenek húspogácsát, mely sokkal márványosabb, szaftosabb, vagyis még nagyobb kulináris élvezetet nyújt. Fontos azonban megemlíteni, hogy az alapanyagoknak a minőségi mellett mennyiségi kritériumoknak is meg kell felelniük, hogy le tudják vele fedni a folyamatos keresletet. Ilyen téren a fogyasztók tudatformálása is szükséges, hogy megdőljön a téveszme az élelmiszerek végtelen utánpótlásáról, és fogadják el, hogy a szezonalitás természetes, sőt a modern gasztronómiában kifejezetten jó.

Minőségbeli fölényük az átlagos hamburgerezőkhöz képest vitathatatlan. Susánszky Ádám és társa, Csanda Eszter szakszerű vezetésével pedig a siker garantálható volt. Tudták, mikor milyen lépést célszerű tenni – fesztiválokon megjelenni, food truckkel turnéra indulni, majd egyre több, stratégiailag ideális helyen levő állandó éttermet nyitni. Mára már a franchise-hálózat építés, a vidéki és külföldi terjeszkedés a fő kérdés. A gyors ütemű növekedés egyben újabb kihívásokat is jelent.

Hogy az átláthatóság és a fő üzenet megmaradjon, elengedhetetlen a brandépítés, olyan szervezeti kultúra megteremtése és fenntartása, amelyben a munkavállalók jól érzik magukat, kiteljesedhetnek, örömmel jönnek be dolgozni, de a határokat is ismerik. Ehhez Susánszky Ádám nem győzte hangsúlyozni, mennyire fontos, hogy tudj nemet mondani, mert végső soron ezek a nemek határozzák meg, mire mondasz igent.

Nemet kell mondani arra a szervezeti magatartásra, amit már nem tolerálsz. Nemet kell mondani azokra a szembejövő üzleti lehetőségekre, amelyek nem arra vinnének, amelyik úton te járni akarsz. Ők például több potenciális, de nem százszázalékig megfelelő üzlethelység közül is választhattak volna, ám ezekre nemet mondva kivárták azt az egyet, ami a legjobb lokális adottságokkal bír. Ugyanígy a beszállítók, partnerek kiválasztásakor is. Ezen stratégia sikerességét pedig mi magunk is láthatjuk, illetve ízlelhetjük, mint ahogy azt tettük is az inspiráló előadás, vagy sokkal inkább kötetlen hangulatú csoportos beszélgetés után a Király utcai Zingben. Köszönjük Zing, köszönjük Ádám.

Gál Kincső

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük